Reclamestudio Go

Een digitale uitnodiging maken die écht uitnodigt: Vijf tips

×
Ga terug naar het overzicht

De afgelopen anderhalf jaar was geen beste periode voor de fervente verzamelaar van uitnodigingen. De reden ligt redelijk voor de hand: er waren in deze periode niet heel veel bruiloften, reünies, kerstbrunches, bingomiddagen en kantklosmatinees. En er is nu eenmaal een causaal verband tussen het aantal evenementen en het aantal uitnodigingen.

Gelukkig zijn betere tijden aangebroken. Nu feestelijke bijeenkomsten weer mogelijk zijn, wil je als organisator natuurlijk wel een beetje goed voor de dag komen en je gasten in stijl uitnodigen. Een verzorgde digitale uitnodiging maken is daar een uitstekend middel voor. We geven je vijf tips om een digitale uitnodiging te maken waarmee je feestje bij voorbaat al geslaagd is!

1. Maak een bewuste keuze voor digitaal of papier        

Voordat je de keuze maakt om een digitale uitnodiging te maken, moet jet jezelf eerst eens afvragen of je wel een digitale uitnodiging wilt sturen. Voor een buurtbarbecue, kinderfeest of reünie met je schoonfamilie die je al zes weken niet gezien hebt is een digitale uitnodiging maken perfect. Maar voor een evenement met allure, zoals een huwelijk of chic diner, is een digitale uitnodiging toch net een tandje te informeel. In dat geval kies je natuurlijk voor mooi verzorgd drukwerk. En dat is helemaal geen probleem, want daar kan Reclamestudio GO je ook mee helpen.

Kortom: digitale uitnodigingen zijn uitstekend geschikt voor kleinere en de wat meer informele evenementen. Het is voordeliger dan papier en natuurlijk ook duurzamer.

2. Besteed aandacht aan de tekst

Als je je digitale uitnodiging laat maken door Reclamestudio GO, kun je ervan uitgaan dat het resultaat van je scherm af spat. Maar de teksten kan de Reclamevogel niet voor je schrijven. Het is immers jouw feestje. Besteed ruimhartig aandacht aan je tekst en zorg dat de toonhoogte van de woorden goed aansluit bij de sfeer die de complete uitnodiging moet creëren. Wees zuinig met hulpwerkwoorden en doe de genodigden een lol: verval niet in passieve zinsconstructies – daarvoor hebben we overheidssites en beleidsdocumenten. Hou het lekker enthousiast en een beetje gezellig. Het is tenslotte bijna feest.

3. Wees gul met informatie

Een goede uitnodiging laat geen ruimte voor vragen. Helaas leert de praktijk dat er ook heel veel slechte uitnodigingen zijn. Die zijn dan vaak onvolledig. Ontbrekende tijdstippen, adressen of dresscodes, onduidelijkheid of kinderen of je partner dan wel scharrel ook welkom zijn: wees gewoon duidelijk. Vind je het moeilijk om bijvoorbeeld de sfeer van het evenement te beschrijven, gebruik dan foto’s, want die zeggen meer dan duizend woorden. Of plaats een linkje. In papieren uitnodigingen voegen linkjes niet heel veel toe, maar in digitale uitnodigingen kunnen ze prima.

Als je je digitale uitnodiging laat verzorgen door Reclamestudio GO kun je ervan uitgaan dat de Reclamevogel positief-kritisch meedenkt over de boodschap, maar doe dit ook vooral zelf. Als organisator weet jij van de feestmuts en de rand.

4. Zorg voor een follow-up

Uitnodigingen worden in de regel vaak verstuurd om mensen uit te nodigen. En organisatie-technisch is het ook handig om te weten of de immer gulzige tante Bonnie nu wél of niet van de partij is. Vier letters op je uitnodiging kunnen veel onduidelijkheid voorkomen: RVSP. Dat is Frans voor répondez s’il vous plaît en betekent, vrij vertaald, laat even weten of je erbij bent als het niet te veel gevraagd is. Dat voorkomt veel onduidelijkheid, bedorven petit fours en overtollig bier.

5. Zet een stapje extra

Een feestje of ander evenement in het vooruitzicht hebben is leuk. Zeker als je bedenkt dat er in 2020 en 2021 niet zo veel leuke evenementen waren. En het wordt nóg leuker met een verzorgde, voorpret-verhogende uitnodiging. Doe het goed en maak indruk op je gasten. Begin daar met de uitnodiging al mee. Als je een beetje handig bent met Paint of Photoshop kun je best zelf een digitale uitnodiging maken, maar voor een écht topresultaat ga je naar de vakman. Reclamestudio GO weet precies wat je nodig hebt. De Reclamevogel maakt voor jou een digitale uitnodiging die zó gelikt is dat het al een feestje is om ‘m in ontvangst te nemen. En dan moet het evenement nog beginnen, kun je nagaan!

Vraag offerte aan Ga terug naar het overzicht

Greep uit onze klanten

Bouwbedrijf van Gerven
helptelkander
Jan van Brabant College
Mill Panel
Onderwijsspiegel
Stichting Ouders en Jeugdzorg
wocom
ZMW