Reclamestudio Go

Reclame maken: Vijf manieren om gezien te worden

×
Ga terug naar het overzicht

Enig idee hoeveel reclame-uitingen je dagelijks ziet en hoort? Ongeveer driehonderd per dag en dat zijn niet eens de dagen waarop je de wekelijkse reclamefolders doorspit. Reclame maken kan altijd en overal: in de supermarkt, langs de weg, op Facebook op borden om het sportveld, op de radio, op de auto van Max Verstappen en in de zes weken oude leesmap bij de kapper. Tussen al die reclame valt het niet mee om op te vallen. Toch is het prima mogelijk, zeker als je zorg aan de uitvoering besteedt. We geven je vijf manieren van reclame maken om gezien te worden.

1. Een rijdend reclamebord

Je zult ons weinig slechts horen zeggen over een reclamebord dat om het voetbalveld staat. Zelfs in een wedstrijd zonder publiek worden ze wekelijks door 22 spelers gezien. Je steunt er je lokale voetbalclub mee en de borden houden gemiddeld gezien ook meer ballen tegen dan de gemiddelde zesde-elftalkeeper. Maar traditionele reclameborden zijn wel wat statisch. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je huisstijl op je auto aan te laten brengen. Daarmee promoveer je je vehikel tot een rijdend reclamebord. Wij maken het ontwerp, we kunnen dat ontwerp meteen in hoge resolutie doorsturen naar de bestickeraar om de hoek en jij hoeft alleen maar de ochtend- en avondspits in te duiken voor maximale exposure. Dát is nog eens scoren!

2. Een flitsende banner

Dat internet hè, dat is nog aardig groot geworden. En neem maar van ons aan dat het nog niet op zijn retour is. Dat maakt internet een uitstekende plaats om te adverteren. Bijvoorbeeld met een banner, ofwel een advertentie voor op internet. Die zijn er in allerlei soorten en maten: liggend, staand, vierkant, bewegend en nog wel meer. En je kunt ze op verschillende plaatsen kwijt, zoals op je website, in een nieuwsbrief of op social media. En natuurlijk plaats je een link naar je site ‘achter’ de banner, zodat je meteen meer bezoekers ontvangt. Ontvang ze hartelijk met koffie!

3. Social media

Nee, de originaliteitsprijs winnen we niet met deze manier van reclame maken. En we willen ook zeker niet beweren dat sociale media de wereld socialer maken, maar tegelijkertijd beweren we wél dat adverteren op social media nog steeds een erg geschikte manier is om je boodschap op te laten vallen. Bijvoorbeeld met een slimme advertentiecampagne of door een contentkalender te gebruiken. Bij voorkeur op een originele manier en zonder tot in den treure in te haken op evenementen als ‘Dag van het naakt tuinieren’ en ‘Dag van de assistent-accountant’. Reken maar dat je likes en hartjes scoort!

4. Laat een brochure maken

Mensen vragen weleens: ‘Zo’n brochure, is dat niet heel erg 2007?’ Daarmee slaan ze de spijker op de kop, want een brochure maken is inderdaad niet heel erg 2007. Een brochure is net als een boek: van alle tijden en dus ook van 2021 of 2381. Je geeft je klanten en hopelijk toekomstige klanten letterlijk iets in handen. Iets tastbaars dat ze niet met een swipebeweging kunnen wissen. Dat willen ze trouwens ook niet, als je tenminste zorgt  voor een gelikte brochure. Daar kunnen jij en wij een mooi een-tweetje van maken waarbij wij voor de vormgeving zorgen en als je wilt ook voor het verhaal.

5. Fris je huisstijl eens op

Je favoriete sportclub die een nieuw tenue heeft. Je geheime crush met een nieuwe profielfoto op Facebook (of LinkedIn, want werk en privé lopen steeds meer in elkaar over). Of de winterschilder die je kozijnen een ander kleurtje heeft gegeven. Zulke dingen vallen meteen op, en niet te zuinig ook. Die aandacht kun jij ook krijgen, met een subtiele of eventueel radicale huisstijlverandering. Daarover schreven we eerder dit blog. Of zo’n opfrisbeurt nodig is, hangt van je doelen en je wensen af. Kom eens langs met je huisstijl in je aktetas, dan houden we ‘m tegen het licht. Of stuur gewoon een mail, want daarmee komen we ook een heel eind.

Wil jij je merk de aandacht geven die het verdient? Gun jezelf dan de samenwerking met een partij die weet hoe belangrijk goede reclame maken is en precies weet wat je wilt: Reclamestudio GO. Wij zijn klaar om samen met jou te vertrekken richting iets moois. Ga je mee?

Vraag offerte aan Ga terug naar het overzicht

Greep uit onze klanten

Bouwbedrijf van Gerven
helptelkander
Jan van Brabant College
Mill Panel
Onderwijsspiegel
Stichting Ouders en Jeugdzorg
wocom
ZMW